ARTA DE A FI PARINTE

Claudia Patarlageanu

„Pentru a putea recunoaște spiritul universal și ominiprezent al adevărului, trebuie
să fi capabil să iubești cea mai neînsemnată creatură – pe tine însuți.” – Gandhi

În momentul în care creezi o operă de artă, îți mobilizezi întreaga ființă în realizarea ei. Spre exemplu, nu este suficient să arunci niște culori pe o pânză și apoi să afirmi că ai făcut o operă de artă. O pictură, indiferent de conținutul ei, are un subiect, transmite un mesaj – mesajul pe care dorește pictorul să-l materializeze prin acea lucrare – el este cel ce transmite prin intermediul formelor, culorilor ceea ce simte în acel moment. Oricine poate încerca să picteze, spre exemplu, o pădure de mesteceni, dar cu siguranță nu va putea surprinde cu vârful pensulei acel mesaj subtil pe care ți-l transmite pictorul care admiră pădurea cu toată ființa lui iar apoi o transpune pe pânză. Citește în continuare ARTA DE A FI PARINTE

CONSTIENTA… INTR-O SCOICA

Irina Ciobanu

Capitanul de vas imi da scoica lui cu care cheama delfinii…Auzi marea?…incerc sa o aud…Inca nu…Mai incearca o data….Acum o auzi?…..dar mai degraba aud gandurile mele multe, care vin in cascada si se schimba in permanenta, mai repede decat valurile, multe valuri unele peste altele…..Respira! Respira! Incearca sa respiri! De cate ori aud asta in terapie…parca niciodata nu am inteles cu adevarat sensul acestei respiratii pana acum. Daca respir, constientizez ca respir inseamna ca sunt prezenta, sunt constienta de mine, de corpul meu. Citește în continuare CONSTIENTA… INTR-O SCOICA

PÂNĂ UNDE? DESPRE ZONA NOASTRĂ DE CONFORT

Daniela Șerban

Liliacul din mansarda casei s-a făcut una cu lemnul cenușiu, ars, vechi. Zbârnâie din când în când și bagă spaima în locatarii pensiunii. Iese către seară și își acordează lumea lui cu susul în jos la diapazonul universal. Nu e nimic de-a-ndoaselea. Oamenii sunt toți cu capetele prinse în norii de pe pământ și cu picioarele lipite de cer. Locuim împreună, împărțim același teritoriu pe care îl distingem în moduri diferite. Zona lui de confort nu e și a noastră, dar ne adaptăm. Noi, acceptând că lumea e cu susul în jos, el, sperând ca lucrurile să rămână așa. Citește în continuare PÂNĂ UNDE? DESPRE ZONA NOASTRĂ DE CONFORT

DE CE DIN NOU DESPRE BULLYING

Daniela Șerban

Avem tendința de a admira puterea. Dar, de asemenea, avem tendința de a abuza de putere, pentru că nu ne raportăm la putere într-un mod adecvat. Intimidarea este o parte a condiției umane, dar asta nu face din acest comportament unul corect social. Se presupune că ar trebui să avem grijă unii de ceilalți.
Fenomenul cunoscut ca ”bullying” și care se poate traduce prin agresiune fizică și psihică, având un caracter intenționat și constant, rămâne o problemă majoră pentru educatori și părinți. Factorii de risc au fost bine definiți de specialiști, identificați la nivel individual, de grup și social. Dincolo de traumele puternice și cu efect imediat la care sunt supuse victimele, acestea sunt expuse și unui risc ridicat în apariția tulburărilor emoționale majore de mai târziu. Citește în continuare DE CE DIN NOU DESPRE BULLYING

CUM ALEGEM ACTIVITATILE DIN TIMPUL LIBER PENTRU COPII

Luminița Iordache

De curând am trecut printr-o experiență pentru care nu eram pregătită. Am ales să o împărtășesc cu voi pentru că mi se pare deosebit de importantă atât pentru adulți dar, mai ales, pentru cei care au copii.
Cei mai mulți dintre noi alegem, la un moment dat, să facem diverse cursuri, fie pentru dezvoltare personală, fie pentru timpul nostru liber, de cele mai multe ori o facem, însă, din nevoia de socializare, din nevoia de a întâlni oameni care au aceleași preocupări ca noi.
Prietenii, mai mulți sau mai puțini, au acum „viața” lor, familii și copii, joburi care abia dacă le mai lasă timp pentru propriile familii…Unde să-și mai găsească timp de petrecut și cu noi, cum o făceau în vremea studenției? Astfel, ne vedem nevoiți să apelăm la diverse firme, asociații, organizații etc. care pun la dispoziție o gamă largă de servicii de divertisment cum ar fi școlile de dans, actorie, grupurile de dezvoltare personală, cluburile sportive etc. Citește în continuare CUM ALEGEM ACTIVITATILE DIN TIMPUL LIBER PENTRU COPII

EFECTUL TERAPEUTIC AL DANSULUI

Elena Iulia Opriţa

A învăţa să mergi te eliberează. A învăţa să dansezi însă, îţi dă cea mai mare libertate: de a exprima cine eşti cu întregul tău corp.” (Rabindranath Tagore)

Dansul! Bucurie, emoţie, senzualitate!
Cui nu-i place să danseze? Dansul este una dintre cele mai libere şi pure forme de exprimare a libertăţii, bucuriei, iubirii. Câţi dintre noi nu ne-am bucurat dansând alături de prieteni într-un club sau la petreceri, n-am privit iubirea împărtăşită în dansul mirilor sau nu ne-am onorat creaţia populară prinzându-ne într-o horă sau sârbă?
Întotdeauna mi-a plăcut să dansez, dar de câţiva ani am adus în viaţa mea dansul ca mijloc de relaxare, instrument terapeutic şi modalitate de exprimare a emoţiilor (pozitive şi negative). Citește în continuare EFECTUL TERAPEUTIC AL DANSULUI

LIBERUL ARBITRU – O PERSPECTIVA DE LA FEREASTRA

Irina Ciobanu

Ma gandeam intr-o zi….privind printr-una din ferestrele proaspat spalate ale cladirii de birouri in care lucrez… cat din ceea ce vad prin acest geam, oricat de curat ar fi, este real si cat din ceea ce este real reusesc eu sa vad, sa patrund… Cate din deciziile care m-au adus aici mi-au apartinut in totalitate si cate au fost dictate cumva de ceva mai presus de controlul meu uman… Exista oare liber arbitru?
Este bine ceea ce fac? Este rau? Merg in directia corecta? Oare ce decizie sa iau? Oare cum ar face altcineva in locul meu?… sunt intrebari pe care ni le punem in mod obisnuit, zi de zi, cei mai multi dintre noi. Dar ce influenta are in luarea acestor decizii liberul arbitru? In definitiv, ce este acest „liber arbitru”? Citește în continuare LIBERUL ARBITRU – O PERSPECTIVA DE LA FEREASTRA